KEFALUKA RESORT / AKYARLAR BODRUM...

Yazının hemen başında belirtmek istiyorum. Gözden kaçarsa üzülürüm..:) Şu pandemi süreci başladığından beri bulunduğum en steril, en korunaklı, en önlemlerin adam akıllı uygulandığı yerdeyim. Bodrum’un Akyarlar köyündeki Kefaluka Resort’tayım...

Bir de buna akvaryum gibi deniz, sıcaktan insanı baymayan hafif esintili hava, harika yemekler eklenince insanın 2020 ye dair bakış açısı değişiveriyor..

*** ***

Bu sene olan korona süreci ile başlayıp şu ana kadar olan bitenler gerçekten bazen hâlâ “acaba tüm bunlar gerçek mi” sorusunu kendime sordurtmaya devam ediyor..

Pandeminin Türkiye’de görülmeye başladığı günler itibarıyla bu yaza dair onlarca planımız vardı. Prag, Yunan adaları, Amsterdam ( Awakenings Festival), Çeşme, Bodrum, motosikletle Sakız adası bunlardan sadece kesinleşmiş olanlarıydı. Sürecin içinde de minimum bir bu kadar daha ekleyeceğimiz kesindi.

Ancak sonrasında olanlar oldu. Tatil ve seyahatler kenarda dursun, dünya durdu! Teker teker tüm planları iptal etmek durumunda kaldık. Ancak bu sene bahar yaklaşırken yeni bir Harley Davidson motosiklet almıştım. Bu motorla da güzel güzel yollar yapacak, değişik seyahatlere çıkacaktık... (güüüya... ☺ )

Diğer tüm planlar iptal olsa da, o kadar yeni motosiklet almışız bari 1 defa olsun bir yere gidelim dedik ve bu motorla 3 günlük bir Gökçeada seyahati yaptık. Ancak bu tabii ki yetmezdi. Aklımızda her sene mutlaka geldiğimiz Bodrum – Akyarlar’daki Kefaluka Resort vardı. Aslında bu tatili gündemimize aldığımızda birçok kişi “Korona var deli misiniz? Tatile mi gidilir bu ortamda, otel de mi kalınır” gibi söylemlerle biz kararımızdan vazgeçirmeye çalışıyordu.

Ancak Kefaluka Resort’u bünyesinde bulunduran Ek-Can Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Ekşi ile ara ara buluştuğumuzda otelde aldıkları önlemleri anlatıyordu. Dahası, eşim Kefaluka’nın mail grubuna üye olduğu için ona gönderdikleri 22 sayfalık Kefaluka Resort Covid-19 ile Mücadele Kılavuzu’nda Ön bürodan tutun kat hizmetlerine, mutfak ve servisten tutun sahilde alınan tedbirlere kadar tüm sıkı tedbirler detaylarıyla anlatılıyordu. Kapasiteyi ciddi oranda azalttıkları, aktif oda sayılarını neredeyse yarı yarıya indirdikleri, plaj ve havuzlarda aldıkları önlemleri, odaların sterilizasyonu... En önemlisi de tüm personelin bu konuda çok ciddi eğitilmiş olması. Günlük hayatımıza kıyasla Kefaluka’daki tatilimizde çok daha düşük riskli bir ortamda olacaktık. Gün içerisinde İzmit veya İstanbul’da zaman geçirdiğimiz herhangi bir yer zaten böyle bir tesisten çok daha fazla risk barındırıyordu. O yüzden evdeki en büyük körüklü bavulu hazırlayıp uzuuun bir Bodrum Kefaluka tatiline çıktık. Ne de iyi yaptık. Geldiğimiz anda modumuz değişti. Akyarların harika havası, akvaryum gibi denizi, otelin çeşit çeşit havuzları, ana restoranın lezzetli yemekleri, a la carte restoranların muhteşem manzaralı masaları ve yine güzel yemekleri, sanki Miami Beach’deymişsin gibi hissettiren uzun ince sırık gibi sıra sıra palmiyeleri...

Laf Olsun Diye Değil Tam Anlamıyla Önlemler Alınmış...

Asansörlere sadece arkadaşların veya ailenle binebiliyorsun. Dışarıdan otele kesinlikle misafir, ziyaretçiye izin verilmiyor. Ücreti karşılığında günlük dışardan kullanım diye bir şey yok. Konaklayanların dışında kimse içeri giremiyor.

Restoranlarda masalar mesafeli konumlandırılmış. Restoranın içine girdiğin masken yoksa saniyesinde çalışanlar yanına gelip maske veriyorlar. Açık büfe var ama kendin yemeklere yaklaşamıyorsun. Elleri eldivenli, yüzleri maskeli çalışanlar tabağınıza seçtiğiniz yemekleri koyuyor. Yemeklere yaklaşılmaması için şeritler gerilmiş. Tüm çatal bıçaklar her yeri kapalı paketlerin içinde. İlk açan siz oluyorsunuz. Ateş ölçümleri otele girdiğiniz andan itibaren yapılıyor.

Havuz ve plaj kısmında yine şezlonglar dip dibe değil. Her yer de uyarılar var. Çalışanlar nasıl tembihlendiyse bir Allah’ın kulunu maskesiz servis yaparken, eldivensiz yiyecek bir şeye dokunurken görmedim. Sanki adamlar yıllardır pandemi ortamında servis yapıyor gibi sürece hakim...

Yani bir şey kapar mısın, yüzde yüz imkansız diyemem. Ama eğer İzmit’te gidip bir yerlerde çay kahve içiyorsan. AVM’de – orada burada dolaşıyorsan o ihtimal buraya göre bir tık daha fazla diyebilirim ☺

Beste İçin Rüya Gibi Bir Tatil

2 buçuk yaşındaki kızımız Beste aslında doğduğundan beri her yaz buraya bizle birlikte geldi. Hatta anne karnındayken bile geliyordu ☺ Ancak çoğu şeyi unutmuş olacak ki geldiğimizden beri “ Tatil çok güzel, Babişkoo, ben tatili çok severim “ deyip duruyor. Hatta her yaz geldiğimiz için sanırım burayı yazlık evimiz zannediyor. Sabah kahvaltısını yaptıktan sonra önce deniz, sonra havuz, sonra tekrar deniz, öğle yemeği, su parkı, mini kulüpte sulu boya, boncuk dizme, bowling gibi aktiviteler, akşamüstü kova-kürek ve tırmıkla neredeyse 8’e kadar deniz kenarında kule yapmaca... (Tabii aralarda dayanamayıp uyuyakaldığı da oluyor)

Akşam da yine güzel bir yemek yedikten sonra bu sefer hemen koşa koşa mini discoya gidiyoruz. Orada yaşıtlarıyla bir disco ortamında çocuk şarkılarıyla dans edip eğleniyor. Tabii biz de onla birlikte dans ediyoruz ☺

Mini disco saat 9 buçukta bitiyor. Sonrasında artık kaldıysa enerjisi geceye biraz daha devam ediyoruz. Otelde her akşam farklı bir etkinlik var. Bazı akşamlar akrobasi şovları, bazı akşamlar Anadolu Ateşi tarzında dans şovları, bazen canlı müzik ya da gece 12’ye kadar devam eden plaj partisi...  Biz bu şovların hiçbirini sonuna kadar tamamlayamadık. Beste en fazla 11’e doğru uyku moduna geçtiği için odamızın yolunu tuttuk. Ancak hemen hemen hepsini gördüm. Otel yönetimini gerçekten tebrik ederim. Geçen senelerde de böyleydi. Bu yıl yine çok güzel şov grupları ve müzisyenlerle çalışıyorlar. Standart otel animasyonlarından öte dışarda para vererek gitmek isteyebileceğiniz nitelikli programlar izleyebiliyorsunuz.

Fıskiyeli – Fışkırtmalı 2020 Model Su Parkı

Bu park otelde en sevdiğimiz yerlerden. İçeri girdiğiniz anda her yerden sular üzerinize dökülüyor – fışkırıyor. Dev bir macera duşu düşünün. Aslında çocuklar için yapmışlar ama içeride çocuk ruhlu büyükleri de sıkça görebiliyorsunuz. Ben mesela ☺ sık sık burada zaman geçirdim diyebilirim..

Mütemadiyen Yiyorlar...

Bu otele girer misafirler resepsiyonda tartılmalı, bir de çıkarken. Arada kesin birkaç kilo fark olacaktır diye düşünüyorum. Biz genellikle öğle öğünlerini ve ara öğünlerini es geçtik. Belli saatlerde meyve arabaları geziyor. En çok bu meyve arabalarından yedik diyebilirim. Ancak insanların nasıl yediğini nasıl anlatabilirim bilemiyorum.

Kahvaltıdan başlayıp gece uyuyana kadar yiyip içenler var ☺ Genelde Avrupalılar tabaklarına az alır ama enteresandır ki burada onlara da bir şeyler olmuş. Kıtlıktan çıkmış gibi yiyorlar. Açık büfede tabaklar ikişer üçer doldurulduktan sonra gün gözleme, kumpir, nugget, köfte, hamburgerler, meyve arabaları, dondurmalar, dönerciler, pastanedeki bir sürü hamur işleri, wafflelar, patates kızartmaları ile devam ediyor. Ayrıca öğle ve akşam saatindeki ana restoranlardaki açık büfe yemekleri saymıyorum bile. Sürekli yiyen insanlar görüyorum. Bir de bu insanları restoranın içinde seçim yaparken “ ımmmm deliciouss, ohh wonderfullll “ ( ımmmm çok lezzetliiii, ohhh harikaaaa ) diyerek dolaştıklarını duyuyorum ☺

Kefaluka’nın açık büfeleri yine her zamanki gibi harika. Dev dev karidesleri neredeyse kova ile üzerinize döküyorlar.  Evet, söylediğim gibi.. Buraya gelenin iştahı açılıyor. Herkes kendinden geçmişçesine yemek yiyor... Özellikle türk mutfağına özgü çeşitli lezzetlerin olduğu Çarşamba akşamları açık büfe türk gecesi bizim favorimiz...

Balıklarla Yüzün...

Yemyeşil akvaryum gibi denizde iskeleden balıkların arasına atlayarak yüzün. Yanınıza bir deniz gözlüğü mutlaka alın derim. Dibe daldığınızda gördükleriniz çok ama çok hoşunuza gidecek...

** **

Eylül ayı Bodrum’un en güzel, en sevilen aylarındandır. Havası zaten hiç bunaltmayan Akyarlar’daki Kefaluka Resort’te yazın son aylarını güzel anılarla kapatabilirsiniz. Evet bu yaz genel olarak durağan geçti... Ama iyi anılar biriktirmek için hâlâ zamanınız ve şansınız var. Kefaluka sizi bekliyor olacak.
Kefaluka Resort Ağustos ayı son günleri ile ilgili bilgi almak veya Eylül avantajlarından yararlanmak için EKTUR’u arayın: 444 62 414 62 41