Kızıldeniz’in gözdesi, yılın tatil  destinasyonu Sharm El Sheikh, ve Dünyanın yedi harikasından tek ayakta kalanı Mısır Piramitleri...

Gerçek olamayacak kadar güzel deniz altı, çölde safari turu, ve dünya mirası Piramitler... Tüm bunları bir haftaya sığdırdık. Henüz dönüş uçağındayken ayağımın tozunu atmadan başlıyorum yazmaya.

Sharm El Sheikh, Mısır’ın en batısında bulunan şehirlerinden biridir. Dalış meraklılarının en önemli adreslerinden biri olan Kızıldeniz'in yanı başında bulunan bu turistik kasaba, aynı zamanda dünyanın en büyük 2. su altı milli parkı olan Ras Mohammed Milli parkını da içinde bulunduruyor.

Burada deniz altı gerçekten görülmeye değer mi ? Evet değer !

Biz gitmeden çok iyi yorumlar okuduğumuz gibi kötü yorumlarla da karşılaştık ancak söylenen tüm kötü yorumların çok abartı olduğunu söyleyebilirim. Ben Sharm’a bayıldım. Oldukça modern bir şehir ve sokaklarında korkmadan rahatça yürüyebiliyorsunuz. Her yerde polis görebilirsiniz ve yerel halktan öğrendiğimiz bir bilgiye göre en ufak bir sicil kaydı olan Mısırlı bile buraya giremiyormuş. Kız kıza yaptığımız bu tatilde en ufak bir tehlikeli durumla karşılaşmadık. Bakımlı bir şehir ve otellerin hemen hemen hepsi çok güzel görünüyor.

Biz Jaz Fanara Resort otelde kaldık. Mimarisi ve peyzajı çok iyiydi. Güzel bir koyda konumlanmış bir oteldi bu yüzden birçok dalış teknesinin de uğradığı bir koydu. Çıplak gözle bile denizin altını çok net bir şekilde görebiliyorsunuz. Rengarenk mercanlar, çeşit çeşit balıklar kıyıda etrafınızı sarmaya başlıyor. Ayrıca, Kayıp Balık Nemo’da burada arkadaşlar :)

İlk girdiğimde gördüğüm manzaraya inanamadım. Gerçek olamayacak kadar farklı desenler ve renkte balıklar beni bu akvaryum dünyasının içine çekmişti bile. Açılıp köpek balıklarına yem olunacak güzellikte bir deniz ☺  Geçtiğimiz aylarda Mısır’da köpek balığına yem olan Rus turist Kızıldeniz’de canını vermekte haklıydı belki de :)

“Yanınıza şnorkel ve deniz ayakkabısı almayı unutmayın“

Sadece Sharm El Sheikh’e gelecekseniz vize almanıza gerek yok. Ancak Kahire’ye gidecekseniz Sharm Havalimanına vardığınızda 25$ karşılığında kapı vizesi almanız gerekiyor. Telefonunuzun hattını değiştirecekseniz Orange marka hat önerebilirim.

Otel transfer için biz Booking’den transfer aracımızı ayarladık çok daha uygun ve konforlu araçlar geliyor. Taksi ihtiyaçlarımız için ise Indrive kullandık. Mısır’da taksicilerlerle pek muhattap olmamanızı öneririm ☺

Biz bu tatilimizi bireysel olarak planladık. Yani herhangi bir tur firmasından almadık. Bence Sharm için bir tura katılmanıza gerek yok. Uçak biletinizi aldıktan sonra Booking’den otelinizi ayarlayıp gidebilirsiniz. Orada yapacağınız etkinlikler için zaten birçok tur firması var. Bu firmalar her otelde yer alıyor.

Benim önerebileceğim; Habibi Come to Şarm Tur +01272720700 Mark Medhat bu firmayla iletişime geçebilirsiniz. Sharm Tur adlı bir Türk firması da var ancak ben önermiyorum.

“Dalış ve Sina Çölünde Atv Safari Sharm El Sheikh’de mutlaka yapmanız gereken etkinlikler”

Sina Çölü’nde Safari hem çok eğlenceliydi hem de çok etkileyiciydi. Bir anda bambaşka bir dünyaya girdim. Bir Arap kabilesi olan Bedeviler bizi karşıladı ve deveye bindirdiler. Çadırlarında bize çay ikram ettiler. Kabile hayatının hâlâ olduğunu görmek, etrafımın tamamen çöl olması, develer, sarıklı uzun kıyafetli adamlar işte şimdi başka bir dünyadaydım. Peygamberler dönemine gittim ve geldim.

KAHİRE’DEYİZ

Ve tabii Mısır’a kadar gelmişken piramitleri görmeden dönmek olmaz diye düşündük ve uçaklı Kahire turuna katıldık. Otobüslü turlarda var ancak Kahire, Sharm El Sheikh’e 8 - 10 saat uzaklıkta. Bu yüzden uçak en konforlusu diye düşünerek çıktık yola...

Uçsuz bucaksız Nil Nehri, ülkeyi kaplayan çöl, ve ardında dünyayı sarsan bir tarihiyle Piramitler... İşte hepsi ufacık bir uçak camına sığmış görünüyordu bile.

İndiğimiz gibi ülke yönetiminin yoğun baskısı hissedilmeye başlıyor bile. Kahire’ye bireysel gelmemenizi öneririm çok fazla polis çevirmesi var. Gerçekten turist olduğunuz konusunda ikna etmeniz gerekiyor.

Öncelikle Mısır medeniyetler müzesine gidiyoruz. Antik Mısır’a ışık tutan 50 bin eserle karşılaşıyoruz. Gerçek mumyalar, tamamı altından kalıntılar, en ünlü kral ve kraliçelerin kalıntılarını gördükçe ağzımız açık geziyoruz.

Müzede aynı zamanda tarih öncesi dönem, firavunluk öncesi hanedanlıklar, İslam ve Kıpti dönemlerinden modern Mısır’a uzanan eserleri de sergileniyor.

Çıkışta dünyanın en uzun nehri olan Nil Nehri’nde bir tekne bizi karşılıyor ve fonda Arapça müziklerle hem dinlenip hem de başkent Kahire’yi seyretmeye başlıyoruz. Bir tarafımızda lüks oteller gökdelenler, bir tarafımızda yıkık dökük evler... Evlerin tuğlaları sıvanmamış, kapıları pencereleri yok.

Keyifli Nil Nehri turumuzdan sonra piramitlere doğru yola çıkıyoruz. Trafik inanılmaz keşmekeş... Aynı yolda en lüks arabadan, tıra, kamyona, at arabasından insanların çektiği araçlara kadar her şey var... Trafik lambası yok. Sürekli korna sesi eşliğinde Giza’ya doğru gidiyoruz.

Ve işte görünüyor...

Evet Mısır’ı Mısır yapan 7 bin yıl öncesinin piramitleri. Anlatmaya ne satırlar ne günler ne kağıtlar yeter. İnanılmaz bir büyü. Hâlâ nasıl yapıldığına akıl sır ermiyor.. Tur rehberimizin söylemine göre halk uzaylıların yardım ettiğine inanıyormuş. Düşündüğümden çok daha devasa bir yapı.

Mısır demek piramitler demek..
Bir gün yolunuz mutlaka piramitlere düşsün...

Son olarak papirüs müzesine gidiyor ve günü kapatıyoruz. Genel olarak Kahire’de tehlikeli bir durum hiç hissetmedik. Satıcılarla pazarlık yapmanız gerekiyor. Bu doğru ama 5 dolarımızı unuttuğumuz bir esnafa arkamızdan koşarak getirdi. Yani söylenenler bize biraz abartı geldi :)

İlkbahar  - sonbahar ayları bu tatil planı için en uygun zaman olacaktır. Yoksa benim gibi hasta dönebilirsiniz :)